tirsdag den 26. maj 2009

En god dag

Goddag til dem der nu læser det. Der er kun gået 1 dag siden sidste blog, men jeg synes dagen i dag har været interessant og der er sket et par ting :)

Dagen startede med at gå i seng kl. 2 sådan ca. (hvilket ikke kan anbefales at gøre for tit) og stå op igen kl. 8.30, da jeg skulle mødes med AC og Bo for at skrive projekt. Det er sådan, at jeg lige nu har et kursus der hedder Bølger & Optik, hvor man skal skrive et projekt. Jeg har valgt (sammen med Bo og AC) at skrive om noget der hedder asteroseismologi. For lige at præsentere emnet så handler det om, at der findes stjerneskælv på stjerner på samme måde som der findes jordskælv her på Jorden. Ved at analysere på de bølger kan man finde ud af, hvor gammel en stjerne er, hvor meget den vejer, hvor stor en radius den har og hvor meget brint der er tilbage i kernen. Dette er meget indviklet og det skal jeg slet ikke skrive om her. Pointen er, at det skriver vi projekt om. Vi blev næsten færdig i dag og skriver resten færdig i morgen. Det skal afleveres d. 2. juni senest, så det er dejligt at være i god tid, så man kan fokusere på sine eksaminer.

Senere havde jeg aftalt med Johan (endnu en fra mit hold) at han skulle prøve at komme til træning med mig. Han kommer ind på et hold, hvor de er ved at træne til graduering, hvilket vil svarer til at en folkeskoleelev kom ind i en uniklasse og skulle følge med, når de var ved at læse til eksamen - ikke speciel nemt, hvilket sagtens kunne ses på stakkels Johan, der mest af alt lignede en der lige var kommet til Jorden! Men han gjorde det godt, og han lugtede af mand bagefter og rystede lidt på hånden grundet den hårde træning, skønt han ikke kunne give den fuld gas, da der var mange nye bevægelser.
Turen hjem, hvilket er meget nem på cykel, var knap så nem i bil! Vi (jeg siger vi for at være flink) nåede at fare vild/kører forkert pga. vejarbejde og dårlig stedsans sådan ca. 4. Stakkels Johan; han skulle nå at komme hjem, tage et bad og så afsted til skydning - good luck mate ;)

Nu sidder jeg her og vil bare slappe af. Hmm, jeg skal nok også have lavet noget mad og så slappe af igen :D

Over and out
\Daniel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar