onsdag den 21. oktober 2009

En smule ferie - snart

Godaften :)

Det er ikke lang tid siden sidst, men jeg har en masse på hjertet. Jeg kan starte med, at anden fra forrige blog smagte rigtig godt! Så mange tak til dig moster Trold - og tak for en madpakke også :) Glæder mig til at få spist den.
Dog er jeg stadig utilfreds med, at du gav os Ris ala mande i den tro, at der var en mandel i, og der så ikke var nogen.. Åhh, min mave :S Er sikker på, at du brød en menneskerettighed eller to der!

Så har jeg også noget nyt at fortælle, som ikke særlig mange ved. De fleste ved at jeg træner, men de fleste tror at det er karate, men ikke længere (i hvert fald ikke lige for tiden). Næh nej, nu danser jeg, ja I læste rigtigt. Jeg begyndte efter sommerferien sammen med en fra mit studie, Ellen Marie (hende nordmanden som jeg så småt er begyndt at forstå). Det er virkelig sjovt, og vi morer os hver gang. Og i dag fandt jeg ud af, at dans og er en kampsport, mere om det lidt senere.
Jeg danser standard og latin dans, de danse som også er med i vild med dans. Faktisk så er det Marianne Eihilt der sammen med en anden ejer den danseskole jeg danser på. Det er ret sjovt, og i dag var det bl.a. hende der underviste os.
Der blev primært danset jive i dag. Det er en meget hurtig dans, så det er bare med at få gang i fodtøjet! I jive danser man egentlig bare fra side til side og snurre lidt rundt nogle gange, i hvert fald på det niveau vi er på, men det er stadig hårdt!
Til sidst dansede vi quick step; en dans hvor man danser relativ hurtigt rundt på dansegulvet. Dvs. det er bedst hvis alle danser lige hurtigt ellers kommer der trafik-propper! Og det var lige hvad der skete - og masser af dem. Og af en eller anden grund, så ender Ellen Marie og jeg altid lige i midten af dem, så vi er fanget og bare kigger fortvivlet på hinanden. Så må vi stoppe op, løbe ned i den anden ende, og så starte forfra :P I dag var både Ellen Marie og jeg flere gange ved at få en på lampen af nogle andre par, når de snurrede rundt, og derfor er dans en kampsport!

Nok om dansen og videre med noget fysik! Jeg skal til min eksamen i moderne fysik på fredag lidt over middag regner jeg med, det vil sige meget snart. I dag fik jeg næsten lavet de sidste dispositioner, mangler kun én, som dog ikke skulle være noget problem. Imorgen skal jeg øve sammen med Bo, hvilket nok ikke er nogen helt dum idé. Så kan vi kritisere hinanden så vi er bedst mulig forberedt til eksamen :) Lige nu glæder jeg mig egentlig bare til at få det overstået. Når det er ovre så har jeg 5 dages ferie, som bare skal bruges på at slappe af. Regner med at jeg bare vil ligge i sengen hele dagen lang og få nogen til at lave mad til mig, når jeg er sulten ;) Det kunne være genialt! :P hehe.

Nu tror jeg til gengæld at jeg vil i seng, så jeg er udhvilet til imorgen. Godnat folkens :)

\Daniel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar