tirsdag den 23. juni 2009

Bølger & optik

Godaften :) Og snart godnat.

Nu er jeg faktisk blevet færdig - det blev jeg for et par timer siden. Fik lavet de sidste tre dispositioner i dag til min eksamen imorgen. Det er herligt at have det overstået. Eksamen er slet ikke det værste, det er al den forberedelse op til en eksamen der er slem. Det tager vild lang tid, men man lærer utrolig meget på en uge eller to, og det er jo meget godt at man bliver klogere :) Lige nu glæder jeg mig egentlig bare til at få det overstået så jeg kan få min ferie. Selvom jeg ikke rigtig skal noget i ferien (ikke ud at rejse) så har jeg en del planer, synes jeg selv; små planer, men planer er det altså! Jeg har tænkt mig at læse op på nogle af de fag jeg skal have efter ferien, bare stille og roligt og havd jeg nu kan nå, da jeg starter ud med at have 4 kurser, hvor man normalt kun følger tre, så kunne det være smart at være lidt foran. Ud over en masse fysik og en smule matematik så har jeg købt en masser bøger som jeg endnu ikke har fået læst. Det vil jeg også gøre. Lige nu er jeg igang med en bog jeg egentlig synes ret godt om; den hedder Shannaras sværd og er skrevet af Terry Brooks. Efter at have købt den søgte jeg lidt på hans navn og fandt ud af, at den bog jeg er igang med er den første ud af mange i en meget lang serie og han skriver stadig. Dem har jeg tænkt mig at følge, da de virker ret gode :) Lige noget for mig. Jeg vil også have læst Ringenes Herre, samt forhistorien Hobbitten.
Tjah, hvad skal jeg mere, det var egentlig mine største planer for ferien. Og dog! I starten af ferien skal jeg over til kbh for at besøge min bedste veninde, Ukba. Så er jeg derovre i 3 dage og det glæder jeg mig super meget til :D
Men ud over det, så skal jeg helt sikkert bruge største delen af min tid på at dase rundt i Århus, gerne på stranden hvis der er nogen der vil med :) Nårh jo, jeg vil også træne lidt i ferien. Heldigvis holder karateklubben her i Århus ikke ferie, så jeg skal nok få trænet en del. Vil også gerne få løbet lidt, så jeg kan komme i form igen. Det var lidt svært at få trænet da jeg boede i Horsens og læste i Århus, da en togtur for det første tager lang tid og for det andet suger kræfterne ud af en, så man er virkelig bare træt når man kommer hjem. Jeg kan sagtens mærke at jeg har mere energi efter at jeg har flyttet herop, så det er jo fantastisk.
Denne uge bliver egentlig også ret vild, synes jeg selv. Der sker i hvert fald nogle ting som ikke plejer at ske. Imorgen skal jeg til eksamen, torsdag skal jeg til Horsens, først for at besøge min moster Gitte, og bagefter for at tage til fællestræning i min gamle klub, det har jeg lovet Sarah. Det er den sidste fællestræning for det her halv-år så jeg må hellere komme :) Fredag har jeg vist fri og der vil jeg gerne bare være herhjemme og slappe af. Lørdag morgen regner jeg med at tage til træning, da de træner kata! :D Det er mit speciale, og synes det er super fedt. Søndag skal jeg med en stor del af familien i Djurs sommerland :) Det bliver sikkert skæg. Heldigvis skal min lidt ældre fætter Rico med, så jeg ikke er det eneste store "barn" med en masse små. Så ville jeg da få spat :P Men ja, det skal nok blive sjovt!

Hov, det havde jeg helt glemt! Nu bliver det et rodet indlæg, men det må I leve med. For et stykke tid siden lavede AC, Bo og jeg et projekt om asteroseismologi, og vi var selv ret tilfredse med resultatet. I går fik vi fat på Hans, og jeg siger jer, at det var en sand fornøjelse! :D Han bladrede lige det hele hurtigt igennem og havde ikke rigtig noget at sige ud over: "Det var en sand fornøjelse at læse, jeg sad virkelig og nød det. I har virkelig forstået hvad det her handler om. Det var klart det bedste projekt jeg modtog". Når ens arbejd bliver rost så meget så er man altså pave stolt (ikke pære stolt, Ukba). Man burde virkelig rose noget mere, for det er alt for nemt at komme med kritik når noget er forkert. Jeg prøver virkelig at fortælle folk når de gør noget godt og rose dem for det, også selvom det ikke er min pligt, så synes jeg at vi har et ansvar for hinanden, og alle burde give en hånd med. Så næste gang en kollega, ven, kassedamen i FøTeX, osv. gør et godt stykke arbejd, så ros dem :)
Men pointen var, at det var dejligt, og vi var som født på ny og smilede hele vejen tilbage, indtil vi kom i tanke om vores uskrevne dispositioner som skulle laves.

Nu tror jeg, at det ville være smart at sove lidt. Jeg regner med at skulle op imorgen ved middagstid, så jeg må hellere være der kl 10 for at være sikker. Tilbage er der kun at sige godnat, så godnat til alle dem der læser min blog :)

\Daniel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar