lørdag den 6. juni 2009

Eksamensræs!

Hej med jer :)

Der er gået lidt tid siden sidste blog og det er med god grund. Der er egentlig ikke sket så meget spændende, der har bare været meget at se til! Jeg er ved at læse op til det utrolig spændende (not) fag, lineær algebra. Hvad kan man egentlig bruge det til, er der nok nogen der spørger nu, og hvilket fremragende spørgsmål. Lineær algebra bruger man til alt i hverdagen! Og selvom I ikke ved det, så arbejder I alle en smule med vektorrum og underrum hver dag. Det som jeg især skal bruge det til er et fysikkursus der hedder kvantemekanik. En enkelt eller to har måske hørt om det, mens det for andre bare er en omgang pladder :) Kvantemekanik er en af fysikkens hjørnesten, og hovedmanden bag (en af dem) var vores alle sammen Niels Bohr. En glimragende dansk atomfysiker! En af de bedste i verden. Jeg skal også bruge lineær algebra, når jeg skal have mit kursus i generel relativitetsteori, hvis nogen er i tvivl her, så siger jeg blot, at det er Albert Einsteins værk! Det er et kursus jeg ser utrolig meget frem til, meeen der går lige par år endnu, inden jeg er en dygtig nok fysiker.
Hvor kom vi fra? hmm. Så jeg er igang med at læse op til eksamen, og det kræver bare så utrolig meget i forhold til folkeskolen og gymnasiet. At læse til eksamen er et fuldtidsjob med efterfølgende hjemmearbejde, og derfor har jeg ikke rigtig tid til min familie. Jeg er bare lykkelig over, at min omgangskreds i Århus er dem fra mit hold, så jeg har tid til mine venner, da jeg læser op sammen med dem.

Jeg har den sidste eksamen d. 24. og så har jeg en dejlig lang ferie :) Jeg har, smart som jeg nu engang er, tænkt mig at læse i min sommerferie. Se om jeg kan komme lidt foran i nogle ting, især nogle af de matematikkurser jeg skal have, så jeg har et overskud fra start af. Det ville være fantastisk. Jeg er også så småt begyndt at bestille bøger hjem, som jeg skal bruge efter sommerferien.

Nu vil jeg igang med at forberede mig, for jeg skal mødes med min læsegruppe imorgen tidlig for at øve :) Glæder mig næsten til at brute force ("Det er et dejligt dansk ord" - Adam Etches, min instruktor) noget lineær algebra imorgen. Jeg kan mærke at jeg bliver bedre :)

Hej hej, og undskyld det måske lidt meget rodede indlæg :P

\Daniel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar