mandag den 1. juni 2009

En meget varm dag!

Hola!

Som I nok har bemærket, så er det vist ved at være sommer her i Danmark, det er i hvert fald ret varmt her i Århus, så det er det nok også i det meste af resten af Danmark.
Der er sket et par små sjove ting, som jeg lige vil dele med jer.

Dagen startede mere eller mindre kl. 9 på uni, hvor Johan, Bo og jeg mødtes for at læse op til lineær algebra og ligge en fornuftig slagplan. Det er nødvendigt, når man skal have læst lidt over 600 siders yderst koncentreret hardcore matematik på omkring en uge! Vi fik gennemgået 2-3 ud af 16 spørgsmål, og ved nu hvad der skal tages med til eksamen af ting og sager fra de emner.
Omkring middag, måske lidt før, så kom tre af pigerne, Laila, Lise og Ellen, over til os med et fint spil croquet. Man skulle da være et skarn hvis man sagde nej, så vi gik ud i uni parken og spillede croquet :) Det var vildt varmt, og det gjorde det da ikke bedre af at Bo fandt en fodbold, så løb vi (drengen) rundt som gale og sparkede løs, mens pigerne satte sig i skyggen og nød det skønne syn det utvivlsomt måtte have været ;)
Efter en times spil eller mere (især Ellen var langsom til at komme i mål) gik vi ind/hjem.
Jeg gik mere eller mindre direkte ned på vores lille græsplæne, ligesom 5-6 andre havde gjort, og lå og solede mig med noget lineær algebra. Dette blev dog hurtigt varmt, og jeg måtte søge op i min ydmyge lejlighed igen :) Her fik jeg læst lidt mere lineær algebra, hvilket jeg også skal gøre når jeg er færdig her.

Kl. blev omkring 17 og jeg gjorde mig klar til at træne kl. 18. Der var ikke særlig mange pga. en eller anden dum helligdag! Men vi blev langt fra snydt for en hård træning skal jeg da lige love for! :O
Efter 5-10 min opvarmning var jeg genneblødt. Folk der har trænet med mig ved, at det er der ikke noget usædvanligt i, men det var virkelig slemt her! Men jeg følte jeg havde et overskud, så jeg var egentlig ikke træt. Derfor kørte jeg forholdsvis hårdt på hele vejen igennem, uden at det påvirkede mig synderligt; det er gode tegn :)
Jeg kan godt lide at træne i klubben. De er ret venlige i den klub, men sådan er det vel med de fleste klubber. Især snakker jeg lidt med en som jeg stadig ikke kan huske hvad hedder (udenlandsk navn). Hun er rigtig sød og vild dygtig (bare rolig Sarah, det er ikke en konkurrent) :) I dag kom der halvvejs inde i træningen endnu en pige. Jeg troede at hun var fra klubben, men det var hun vist ikke alligevel. Hun snakkede i hvert fald engelsk og kendte ikke så mange. Normalt er jeg den der er dygtigst til kata (mest for et års tid siden ;)), men hende her var hamrende dygtig. Virkelig skarp! Det var en fryd for øjet at se sådan nogle kata'er hun kunne fyrer af.
Hun træner ikke shotokan (den stilart jeg træner). Efter træningen kørte hende, og hende den anden som jeg har snakket lidt med, og vores instruktør en ret sej kata igennem. Jeg kørte med i baggrunden. I slutningen kom der et spring (ikke ligeså svært som det i Unsu, hvilket jeg har trænet MEGET), så jeg er van til at springe. Min instruktør og hende jeg har snakket med havde store problemer med det, og hende den nye havde kun nogle småproblemer, så de kiggede lidt, da jeg lavede det fejlfrit i andet forsøg ;) Jeg kan stadig :P
Under træningen fik jeg en del småskrammer og blå mærker på arme og ben. For ikke at snakke om de vabler på mine vabler jeg nu er ved at have :s Av av!

Nu skal jeg igang med noget lineær algebra og måske have noget føde. See ya!

\Daniel

Ps. Der er ikke læst korrektur, det gider jeg ikke til, da der som regel højest er 3-4 fejl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar