mandag den 8. juni 2009

Det er hårdt!

Hej igen, til mine trofaste skare af læsere :)

Jeg sider, overraskende nok, lige nu og er igang med at skrive nogle dispositioner, lineær algebra. jeg mangler nu 6 tilbage, er lige startet på nummer 11 som hedder egenværdier og egenvektorer. Det er ikke så slemt, håber jeg. Så den skulle gerne hurtig være klaret, men nu må vi se. Jeg er før blevet snydt af lineær algebra :)
I dag har været en meget monoton dag. Jeg mødtes med Bo for at skrive dispositioner og det var det. Da jeg ikke kunne mere, tog jeg hjem. Så kom jeg i tanke om, at jeg godt lide kunne bruge en mus til min computer, så jeg cyklede lige 8 km ud og 9 km hjem igen (for vild :S) for at finde en mus som passede til mine behov :) - og min pengepung.

Hmm, det er ret kedeligt det her! Og det er derfor svært at tage sig sammen. Jeg har aftalt med Bo, at mødes med ham imorgen kl. 9 og få lavet de sidste dispositioner færdig og så ellers igang med at øve dem igennem på en tavle. Imorgen bliver en lang dag, da jeg også underviser et par piger i noget matematik! De skal ligesom jeg op på fredag så de har lidt travlt. Vi aftalte i går (søndags) at vi bare sidder hele tirsdag aften og arbejder. Denne gang håber jeg de er forberedt! (tsk tsk, du skuffer mig Camilla :P). Hvorom alt er, så bliver dagen meget lang imorgen tror jeg. Jeg regner i hvert fald med at dø i min seng når jeg kommer hjem og vågne igen næste morgen.

Der er dog sket noget godt i dag. Jeg har fået to bøger som jeg har bestilt. Den ene handler om klassisk mekanik, da jeg skal have et vidergående kursus (så er det ekstra sejt) der hedder vidergående mekanik. Jeg glæder mig til at læse lidt i den :) Den anden bog handler om galakser, da jeg skal have det kursus til foråret. Det biver spændende :)

Til sidst vil jeg lige vise jer noget af det jeg sad og lavede for et par uger siden. Jeg var jo igang med et projekt, og det forventer jeg ikke, at I forstår, men I får lige et resumé. Det ligger på følgende link: http://peecee.dk/upload/view/174512. Da jeg ved at min mormor også er begyndt at se min blog og nok ikke lige er den skrappeste til computer, så skal man trykke på "Download resume2.pdf" og følge instruktionerne derefter. Det var vist alt :)
Over and out

\Daniel
ps. ingen korrektur er læst!

2 kommentarer:

  1. Jeg fik et lille chok, da du skrev, at du vil dø i din seng, når du engang kom hjem. Hjertet kom dog på sin plads, da jeg læste videre... "Og vågne igen næste morgen"! :)

    SvarSlet
  2. Jeg vågner altid i lang tid næste morgen :)
    \Daniel

    SvarSlet